sobota 28. prosince 2013

Kulturní vložka

... Za celou tu dobu, co ziju ´ mimo mísu ´ se mi podařilo vypadnout o weekendu ven JEN JEDNOU jedinkrát. A to na sraz Cechů a Slováků. A prave tam jsem potkala skromného mladíka z Havirova, ktery působí jako DJ na Bristolskem prahu slávy. A jelikož mam rada umění v jakémkoliv směru, rozhodla jsem se pro maly rozhovor s Marsem.


 AHOJ Marsi... Dj VERTIGO.... Jak vubec vznikla tahle prezdivka?
Ahoj Inu, Mars je odkaz k puvodnimu latinskemu tvaru meho obcanskeho jmena, ktere (Mars- Marsellus - Marcel), Vertigo, coz je vice o hudbe, kterou produkuju. Tak jak je Dan Nekonecny, tak Mars je Zavratny :)
Posluchaci by meli citit na parkete i mimo nej pri nejmensim lehci zatoceni hlavy...

Co Te privedlo do Anglie a jak jsi se dostal k DJingu ?
Do Anglie me privedla nekdy, kdysi davno touha po dobrodruzstvi a tu se mi zde take podarilo naplnit z velke miry. K DJingu jsem dostal skrze touhu se muziky dotknout a sdilet ji zpusobem jaky se libi mne

Muzes nam prozradit jak jsi se stal slavnym ?
No nevzpominam si ,ze bych mel stranku na wikipedii jeste Netusim co by melo deifinovat mou slavu, ovsem pokud me nekdo zna i jinak nez osobne, pak to bude nejspise skrze muziku

Bristol je obrovsky kotel s barevnou smesici hudebniho umeni a umeni vubec. Nejpopularnejsi je zrejme DnB a Dubstep. Jaky mas na tohle odvetvi nazor?
Muj prvni krok smerem k tanecni hudbe byl skrze DnB, prislo mi to asi nejblize tomu co jsem poslouchal a zboznoval pred tim na poli instrumentalni analogve sceny, coz byl i nejruznejsi odnoze agresivniho rocku a punku. I presto,ze nyni uz davno nejsem rozhodne zadny skalni fanousek DnB ci Dubstepu, tu a tam si neco poslechnu nebo skoncim v klubu, kde se beaty s vervou lamou. Clovek nemuze fungovat jako muzikant ve meste jako je Bristol a nerespektovat tuhle scenu.

Pusobis v nejvetsich klubech, s jakymi hvezdami ses jiz setkal?
Ja sice pusobil v nejvetsich klubech, ale undergroundovych. Tam jsem jako doma. Cili co se hvezd tyce, tak budou jmena, ktera zni v usich predevsim vyznavacum sceny. Namatkou Jim Rivers, Facundo Mohrr, Jody Wisternoff, Chris Fortier, Nick Warren, CID Inc., Taster Peter,etc.

Parada a zmenila se nejak hudebni scena a kvalita klubu v Bristolu za poslednich pet let?
Nemyslim si,ze by se scena nejak razantne zmenila kvalitativne. Prijde mi ale, ze jde stale o velmi tradicni pristup, ktery jen velmi zridka kdy do zdejsi sceny pripusti nejake zasadni vnejsi vlivy. Napriklad takovy minimal a scena,ktera jiz nekolik let urcuje a definuje smer v Nemecku a Francii, Bristol a defacto celou Britanii nejak minula. A ja jsem prave nemaly zastance tohoto odvetvi.


Mel jsi moznost ucinkovat v nekterem z radii?
Dvakrat jsem byl pozvan do studia ve zdejsim regionalnim radiu BCfm (http://www.bcfmradio.com/2012/10/17/20/the-4th-floor-52/22928 zde je jeste tusim podcast) a jinak jsem pravidelne hraval na internetovych radiich, kde jsem po dva roky mel vlastni dve puvodni relace, ktere jsem mival vlastni hosty a celkove se drzeli dvou hlavnich stylu,kterymi jsem v te dobe zil nejvice a totiz - progresivnim housem a temnym technem a minimalem. Obe tyhle show jsem po dvou letech,ale zrusil, dosla mi inspirace a zacal jsem hledat svou novou tvar v muzice. Ted tu a tam natocim nejaky ten setik a poslu ho do sveho nejoblibenejsiho radia - friskyradio.com, ktere vysila z Friska a jednoznacne patri ke stancim,ktera mela nejvetsi formativni vliv na muj hudebni apetit za posledni leta.




Jo, BCfm znam, moje oblibene radio. Vzdy jsem poslouchala pri uiklizeni kin :) Spousta nekomercni hudby a skvele vychazejici Bristolske hudnebni hvezdy. A co si myslis o komercni hudbe v tvem zanru?
Komercni hudba v jakemoli zanru je hudba delana pro penize, a proto vetsinou nema prakticky zadnou umeleckou hodnotu. Je to temere vzdy parafraze a jen malokdy splodi neco hodnotneho a totez plati pochopitelne i v elektronicke hudbe, kde snaha zavdecit se posluchaci a o dobyti pricek hitparada naprosto zastira prave poslani muziky. Ja nepodporuji ryze komercni muziku stejne jako populismus, mainstream a trendovost.

Mnoho znas by chtel byt trochu slavny, pohnula nejak slava s Tvym zivotem?
Jeste jednou - nejsem slavny a ti, co me znaji, znaji mou muziku. Pokud se neco zmenilo, tak to, ze jsem seznal,ze lidem se libi co delam a tim padem je to o lepsi pocit neco tvorit

Jedna takova klasicka otazka. Kdyby jsi musel odjet na pusty ostrov a vzit si s sebou jen pet veci, co by to bylo?
hehe, na podobne otazky nejak neumim odpovidat. Ale asi bych si vzal svuj laptop, solarni nabijecku, satelitni pripojeni na internet, kytaru, zasobu konzerv na celou dobu pobytu a otvirak

Mas na srdci neco, co bys chtel ctenarum vzkazat?
Life is all about Sex, Drugs and Rock'n'Roll a pokud vam nekdo trvdi neco jineho, tak nejspise lze Cuz



Žádné komentáře:

Okomentovat